Gadżety reklamowe, upominki firmowe – czy są potrzebne?

Kategoria: 
Zwyczajne długopisy z logotypem, kolorowe notesiki z hasłem reklamowym czy dizajnerskie akcesoria kuchenne – to pierwsze z brzegu przykłady gadżetów reklamowych. Dzięki nim firmy starają się przyciągnąć uwagę klientów i przychylić sobie ich sympatię. Wiadomo przecież, że z dwóch bardzo podobnych do siebie ofert lepiej wybrać tę, która proponuje coś dodatkowego, czyli właśnie jakiś gadżet.

Reklamowe upominki mogą być bardzo zróżnicowane zarówno pod względem jakości, jak i ceny – od ołówków i kubków, przez drogie markowe pióra aż po sprzęty AGD i RTV. Rodzaj gadżetu, jaki wybierzemy, zależy od strategii promocyjnej i tego, co chcemy osiągnąć. Ta forma promocji jest stosunkowo tania, zwiększa zaufanie konsumenta do firmy i buduje pozytywne wrażenie, dlatego warto w nią zainwestować.

 

Wybór gadżetu nie powinien być przypadkowy. Firmy oferujące materiały promocyjne co roku przygotowują katalogi, w których można znaleźć kilkadziesiąt tysięcy propozycji bardzo różnych przedmiotów. Marcin Gębarowski w swojej publikacji "Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej" podzielił produkty reklamowe na następujące grupy: artykuły piśmiennicze i biurowe, ceramika reklamowa oraz szkło ozdobne, tekstylia, urządzenia elektroniczne i akcesoria komputerowe, przybory kuchenne i domowe, drobiazgi (np. breloki, zapalniczki), prezenty luksusowe (ekskluzywne), inne przedmioty (np. smycze, parasolki).

Ogromne znaczenie ma jakość wręczanych gadżetów, szczególnie tych, które mają otrzymać partnerzy, dziennikarze czy ważni dla firmy klienci. Dlatego też warto przemyśleć, ile sztuk kupimy tego typu produktów i – przy skromniejszych funduszach – ograniczyć ich liczbę na rzecz dobrej jakości. Pomyślmy też o oryginalności – przy tak wielkiej popularności gadżetów rzadko pojawia się coś naprawdę wyjątkowego. Jeśli uda nam się zaskoczyć klienta ciekawym przedmiotem, marka zostanie lepiej zapamiętana.

 

Na każdym, nawet najmniejszym gadżecie umieszczany logo naszej marki, a dodatkowo, jeśli coś jeszcze się zmieści – adres internetowy lub inne istotne informacje, które będą też zależeć od adresata i okoliczności wręczania danego produktu. Jeśli przedmiotem jest np. krawat czy apaszka przeznaczone na prezent dla partnera z zagranicy, lepie,j żeby logo było dyskretne, nierzucające się w oczy, ale jeśli rozdajemy na targach np. notesy, wówczas możemy zamieścić na okładce dane adresowe i stronę internetową firmy razem z hasłem reklamowym i grafiką czy zdjęciem.

Ekskluzywne upominki firmowe, kierowane do ważnych dla nas odbiorców, powinny być ładnie, elegancko opakowane, tak by zrobiły jak największe wrażenie. Nieestetyczne pudełko czy (o zgrozo!) torebka foliowa mogą niestety zepsuć cały efekt.

W.Walasek

Fot.: Korry_B, Sxc.hu

Skomentuj artykuł