KROK 8: Promocja… bo inFORMAcja musi pójść w eter

Kategoria: 
Tagi: 

KROK 8: Promocja… bo inFORMAcja musi pójść w eter

„Możesz zdobyć w życiu, co tylko zechcesz, jeśli wystarczającej liczbie ludzi pomożesz zdobyć to, czego oni pragną”
Zig Ziglar

Kiedy wchodzisz na rynek z nową firmą, precyzyjnie przygotowana i przeprowadzona kampania promocyjna ma szczególnie istotne znaczenie. Dlatego trzeba ją przygotować w sposób profesjonalny i metodyczny. W pierwszej kolejności musisz dokładnie określić grupę potencjalnych nabywców produktu/usługi, którą chcesz wprowadzić na rynek. Kampanie kierowane do anonimowych adresatów nigdy nie przyniosą pożądanego rezultatu. Musisz dokładnie wiedzieć, kim są twoi klienci, jakie są ich potrzeby, skąd pozyskują informacje i w jaki sposób najprościej do nich dotrzeć.

Następnym etapem jest wyznaczenie celów promocji – informacyjnych i sprzedażowych. Pierwsze dotyczyć będą poinformowania możliwie największej części rynku docelowego o istnieniu firmy, jej ofercie handlowej oraz walorach produktu/usługi. Drugie powinny skupić się na maksymalnym opanowaniu przez firmę rynku danej branży. W dalszej części przygotowań powinieneś skupić się na wydzieleniu budżetu promocyjnego.  Wysokość środków finansowych pozwoli ci określić, jakich kanałów promocji będziesz mógł użyć, jak długo będzie trwać kampania promocyjna i jaki poziom profesjonalizmu możesz zastosować. Kolejnym etapem jest wybór kanałów promocyjnych. Powinieneś określić, za pomocą jakich massmediów i narzędzi promocyjnych (telewizja, radio, prasa, Internet, kino, telebim, bilboard, materiały promocyjne drukowane, tj. ulotka, folder, plakat, album itp.) będziesz upowszechniał i popularyzował informacje na temat firmy, jej produktów i usług.

Po tych przygotowaniach przyszedł czas na realizację kampanii promocyjnej. Etap ten wiąże się z przygotowaniem projektów graficznych materiałów promocyjnych (plakatów, folderów, ulotek, banerów itp.), opracowaniem ewentualnych spotów radiowych i telewizyjnych. Musisz ubrać w słowa, obrazy i hasła wszystkie informacje, które chciałbyś przekazać odbiorcom.

Ostatnim etapem profesjonalnie przeprowadzonej kampanii promocyjnej powinien być pomiar wyników. Przeanalizuj skuteczność kampanii promocyjnej. Spróbuj ocenić, czy przyniosła oczekiwane wyniki i zrealizowała założone cele informacyjne i sprzedażowe. Wystarczy porównać wielkość sprzedaży produktów/usług przed kampanią, w jej trakcie i po zakończeniu. Trudniej ocenić realizację celów informacyjnych, gdyż w tym przypadku niezbędne są badania marketingowe.

Urszula Paczuska
właścicielka Centrum InFORMAcji Ślubnej

Przejdź do Kroku 9

Zobacz także:
>>> Krok 1: Pomysł… bo bez niego ani rusz
>>> Krok 2: Koncepcja… bo diabeł tkwi w szczegółach
>>> Krok 3: Biznesplan… bo w biznesie liczy się pieniądz
>>> Krok 4: Otoczenie… bo warto wiedzieć, gdzie i z kim
>>> Krok 5: Sprawy formalne… bo czas postawić kropkę nad i
>>> KROK 6: Współpraca… bo od niej zależy wszystko
>>> 
KROK 7: WWW… bo jak nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz
 

Skomentuj artykuł