KROK 7: WWW… bo jak nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz

Kategoria: 
Tagi: 

KROK 7: WWW… bo jak nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz 

„Kiedy obejmowałem urząd prezydenta, jedynie eksperci od fizyki słyszeli o terminie World Wide Web. Teraz nawet mój kot ma swoją stronę”
Bill Clinton, 1996 r.

Czy nam się to podoba, czy nie, Internet zawładnął światem. Możemy tego nie akceptować, możemy to negować, możemy nawet z Internetu nie korzystać, ale… nie możemy go ignorować. Ze statystyk GUS-u wynika, że 70,5% polskich gospodarstw domowych ma dostęp do sieci. To właśnie w Internecie coraz częściej poszukujemy wszelkich potrzebnych informacji. Któż z nas przed zakupem nowego produktu nie szukał opinii na jego temat na forach internetowych? Dlatego równolegle z otwarciem firmy powinieneś założyć stronę WWW. A jeszcze dużo wcześniej zarezerwować lub wykupić domenę internetową. Ponieważ liczba serwisów internetowych stale rośnie, coraz trudniej znaleźć atrakcyjną domenę, która pozostała wolna. Powszechnie znane są praktyki wykupowania najpopularniejszych z nich w celu ich późniejszej odsprzedaży.

Wybór domeny nie może być przypadkowy.Pamiętaj, że trafiona nazwa serwisu to największa wartość twojej WWW. Zanim podejmiesz decyzję, powinieneś zwrócić uwagę na kilka kwestii:

  • adres internetowy składa się z przedrostka www oraz kilku nazw domenowych rozdzielonych kropkami, np. www.formaslubna.pl
  • wśród domen najwyższego poziomu można wyodrębnić: domeny krajowe (w Polsce .pl), funkcjonalne (.org - organizacyjne, .biz - biznesowe, .info – informacyjne, .edu - edukacyjne, .com – komercyjne)
  • wśród domen drugiego poziomu wyróżniamy: domeny funkcjonalne krajowe (.com.pl, .org.pl, .edu.pl. itp.), domeny regionalne (.siedlce.pl, .mazowsze.pl, .bieszczady.plitp.)

Nazwa domeny .com, .net, .org może posiadać do 24 znaków, nazwa domeny polskiej do 63 znaków, nazwa domeny typu .info i .biz od 3 do 24 znaków. Nazwa może być złożona z cyfr, liter oraz znaku "-" (myślnik). W przypadku domen polskich znak "-" nie może występować na początku i na końcu nazwy oraz jednocześnie na 3 i 4 pozycji w nazwie. Tworząc nazwę portalu, zadbaj o to, aby była ona krótka, logiczna i łatwa do zapamiętania. Staraj się również, aby odzwierciedlała treść serwisu oraz ułatwiała pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.

Decydując się na założenie strony internetowej, już od samego początku musisz mieć na uwadze dbałość o jej dobre pozycjonowanie. Dzięki temu serwis będzie przeglądany przez większą liczbę internautów, a na tym głównie ci zależy. Warto zadanie to powierzyć osobie, która zna się na rzeczy. Sam również możesz zadbać o pewne mniej skomplikowane kwestie, które przełożą się na efekty pozycjonowania twojej WWW. Na przykład dla lepszej indeksacji w wyszukiwarce Google warto skorzystać z darmowych narzędzi Google takich jak: skrzynka pocztowa Gmail, konto na You Tube oraz Google+. 
Stronę internetową warto też promować w mediach społecznościowych: Facebook, NK.pl, Twitter. Dobre efekty przynosi również aktywność na forach branżowych.  

Strona WWW to internetowa wizytówka twojej firmy. Dlatego jej szata graficzna powinna być spójna z wizerunkiem przedsiębiorstwa - dopasowana do kolorystyki, logo oraz specyfiki działania firmy. Wskazane, aby wychodziła naprzeciw najnowszym standardom i nowoczesnym trendom multimedialnego przekazu. Witryna WWW wyróżniająca się niekonwencjonalną szatą graficzną, nietypowym układem oraz łatwością obsługi (efektywne wyszukiwanie potrzebnych informacji przy minimalnej liczbie kliknięć) na pewno zyska akceptację i szacunek potencjalnych klientów.

Urszula Paczuska
właścicielka Centrum InFORMAcji Ślubnej

Przejdź do Kroku 8

Zobacz także:
>>> Krok 1: Pomysł… bo bez niego ani rusz
>>> Krok 2: Koncepcja… bo diabeł tkwi w szczegółach
>>> Krok 3: Biznesplan… bo w biznesie liczy się pieniądz
>>> Krok 4: Otoczenie… bo warto wiedzieć, gdzie i z kim
>>> Krok 5: Sprawy formalne… bo czas postawić kropkę nad i
>>> 
KROK 6: Współpraca… bo od niej zależy wszystko
 

Skomentuj artykuł