KROK 10: Dbałość o markę… bo ważna jest FORMA

Kategoria: 
Tagi: 

KROK 10: Dbałość o markę… bo ważna jest FORMA

„Wspinając się na najwyższe drzewo, sięgasz po najlepsze owoce”
Nikodem Marszałek

Markę kojarzymy z dobrą jakością, sprawdzoną reputacją firmy i wierną grupą stałych klientów. Budowanie świadomości marki (tak zwany branding) to zadanie trudne, wymagające rzetelnej pracy i konsekwencji. Wypracowane - niejednokrotnie długimi latami - zaufanie klientów przynosi wymierne efekty sprzedażowe. Zaczynając przygodę z biznesem, od samego początku dbaj o pozytywny wizerunek firmy. Pamiętaj o tym, że klient, zanim cokolwiek kupi, musi poznać i zaakceptować produkt lub usługę, którą mu oferujesz. Jeśli zyskasz jego zaufanie, będziesz miał pewność, że do ciebie wróci i – co istotne - będzie polecać cię innym.

Dlatego w pierwszej kolejności skup się na dopieszczeniu swoich klientów, a dopiero później na pozyskiwaniu nowych. W tym celu zbuduj bazę odbiorców zawierającą podstawowe informacje (imię i nazwisko, adres, telefon kontaktowy, e-mail). Utrzymując kontakt z klientami, nie próbuj za wszelką cenę sprzedawać im swoich produktów/usług. Skup się raczej na pozyskiwaniu informacji o tym, czy są zadowoleni z oferty firmy, jakie są ich oczekiwania, powiadamiaj ich o wprowadzanych nowościach, oferuj kupony rabatowe, nagradzaj za lojalność. 

Markę buduj poprzez pozytywne doświadczenie. Zadbaj o to, żeby klient czuł się komfortowo w otoczeniu związanym z twoją firmą i jej produktami/usługami. Założenie to świetnie sprawdza się na mocno konkurencyjnych rynkach, gdzie wiele firm ma taką samą ofertę. W takich warunkach markę powinieneś budować nie tylko poprzez jakość produktu/usługi, ale przede wszystkim poprzez dbałość o otoczkę sprzedaży. 

W taki sposób działają producenci luksusowych dóbr. Bazują na emocjach swoich klientów. Proces sprzedaży wiąże się z przebywaniem w pięknych pomieszczeniach, z profesjonalną obsługą, degustacją potraw i napoi. Zakup danego produkt/usługi sprawia klientowi przyjemność, daje poczucie wyjątkowego traktowania i szacunku. Całość tworzą szczegóły: przyjazne powitanie, merytoryczna informacja o produkcie/usłudze, terminowa dostawa, nietuzinkowe opakowanie towaru, dowóz produktu na miejsce itp. Staraj się zaskoczyć klienta, dostarczyć mu pozytywnych przeżyć, dzięki którym nie zapomni nazwy twojej firmy. Zastanów się, czy klient wychodzi od ciebie zadowolony czy tylko obsłużony? Odpowiadając sobie na to pytanie, będziesz wiedział, czy budujesz poprawną, czy wybitną markę.

Urszula Paczuska
właścicielka Centrum InFORMAcji Ślubnej

Fot. www.fotosylwia.pl

Zobacz także:
>>> Krok 1: Pomysł… bo bez niego ani rusz
>>> Krok 2: Koncepcja… bo diabeł tkwi w szczegółach
>>> Krok 3: Biznesplan… bo w biznesie liczy się pieniądz
>>> Krok 4: Otoczenie… bo warto wiedzieć, gdzie i z kim
>>> Krok 5: Sprawy formalne… bo czas postawić kropkę nad i
>>> KROK 6: Współpraca… bo od niej zależy wszystko
>>> KROK 7: WWW… bo jak nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz
>>> KROK 8: Promocja… bo inFORMAcja musi pójść w eter
>>> 
KROK 9: Rozwój… bo kto stoi w miejscu, ten się cofa

 

Skomentuj artykuł